POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI
Prawo do odstąpienia od umowy (ZWROT TOWARU) w przypadku sprzedaży na odległość z udziałem KONSUMENTA.
- Przepisy niniejszego rozdziału mają również zastosowanie jeżeli KLIENTEM Przedsiębiorca działający w formie firmy jednoosobowej w oparciu o rejestrację w CEIDG – kiedy umowa sprzedaży, którą zawarł ze SPRZEDAWCĄ nie miała charakteru zawodowego związanego z prowadzoną działalnością i w ramach tej umowy przysługują mu określone w ustawie prawa KONSUMENTA.
- Zgodnie z art 27. ustawy o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827) KONSUMENT zawierając „umowę na odległość” – ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny – w terminie 14 dni kalendarzowych od daty objęcia w posiadanie PRODUKTU.
Wyjątkiem powyższego ustępu są:
• rzeczy wyprodukowane na specjalne zamówienie. Jeżeli klient zamówił produkt na dany wymiar, bądź z personalizowanym nadrukiem – wówczas SPRZEDAWCA może odmówić przyjęcia zwrotu, z racji na produkt spersonalizowany
• produktów rozpieczętowanych, otwartych oraz w jakikolwiek części zużytych
• jeżeli stan techniczny odbiega od oryginalnego wyglądu wysłanego produktu do KLIENTA - KONSUMENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- SPRZEDAWCA w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez niego płatności.
- Po przesłaniu oświadczenia KONSUMENT jest zobowiązany w terminie 14 dni kalendarzowych (liczonych od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy) odesłać produkt na adres do KORESPONDENCJI podany w danych SPRZEDAWCY. Oświadczenie należy złożyć w drodze: e-mail, pismo).
- SPRZEDAWCA w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez niego płatności, może się jednak wstrzymać z dokonaniem zwrotu płatności do chwili otrzymania zwrotnego rzeczy lub dostarczenia przez KONSUMENTA dowodu jej odesłania.
- Koszty odesłania PRODUKTU ponosi KLIENT, chyba że PRODUKT był uszkodzony lub błędnie wysłany.
- Zakup na firmę (B2B) nie obejmuje możliwości dokonania zwrotu. Wyjątek stanowi jednoosobowa działalność gospodarcza, jeżeli umowa kupna nie posiada charakteru zawodowego dla osoby kupującej (ustawa o prawach konsumenta, rozdział 5, art. 38a).
- SPRZEDAWCA nie odbiera przesyłek wysłanych ”za pobraniem”. Przesyłka zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w transporcie.
- Produkt należy odesłać na adres:
ZAPAKO PIOTR KUSY SPÓŁKA KOMANDYTOWA
ul. Nowy Świat 34, 80-299 Gdańsk
Reklamacje
- Niniejszy punkt Regulaminu stosuje się wyłącznie w stosunkach z KUPUJĄCYMI nie będącymi KONSUMENTAMI.
- SPRZEDAWCA zobowiązany jest dostarczyć PRODUKT bez wad.
- Reklamację należy składać na adres: ul. Nowy Świat 34, 80-299 Gdańsk lub mailowo na adres e-mial: info@zapako.pl.
- W przypadku wady fizycznej lub prawnej PRODUKTU, KLIENT ma prawo do reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Klienta, opis wady, datę zakupu, dane kontaktowe oraz dowód zakupu (np. numer zamówienia).
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na KLIENTA korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
- Przy odbiorze przesyłki z zamówionymi produktami KLIENT obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Jeżeli KLIENT nie zbadał rzeczy i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu – następuje utrata uprawnień z tytułu rękojmi.
- Jeśli nie zachodzą przypadki odpowiedzialności SPRZEDAWCY z tytułu rękojmi, upoważniające KLIENTA do zwrotu PRODUKTU, KLIENT może zwrócić zakupiony PRODUKT jedynie za zgodą SPRZEDAWCY, na koszt KLIENTA, jeżeli PRODUKT jest nieużywany, w fabrycznie zamkniętym opakowaniu.
- Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, KLIENT może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże KLIENT nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
- SPRZEDAWCA nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Zamówienia indywidualne – spersonalizowane na potrzeby Klienta i nie znajdujące się w stałej ofercie SPRZEDAWCY nie podlegają zwrotowi.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a KLIENTEM zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę SPRZEDAWCY
- Regulacje dotyczące zasad rękojmi za wady oraz gwarancji jakości – nie wymienione powyżej – w umowach z przedsiębiorcami przyjmowane są wprost w brzmieniu przyjętym w kodeksie cywilnym art.556-581.