10 lipca 2023

Jak wyróżnić się na rynku e-commerce?

Rynek e-commerce jest wyjątkowo konkurencyjny. Klienci mają dostęp do wielu sklepów i ofert za pomocą kilku kliknięć myszą. Dlatego też tak ważne jest budowanie pozytywnego wizerunku swojej marki i dbanie o zadowolenie klienta. Ale jak wyróżnić się wśród tylu sprzedawców internetowych?

jak sie wryroznic w pakowaniu ecommerce

Rynek e-commerce jest wyjątkowo konkurencyjny. Klienci mają dostęp do wielu sklepów i ofert za pomocą kilku kliknięć myszą. Dlatego też tak ważne jest budowanie pozytywnego wizerunku swojej marki i dbanie o zadowolenie klienta. Ale jak wyróżnić się wśród tylu sprzedawców internetowych?

 

Zadbaj o to, by klienci na długi czas zapamiętali Twoją paczkę! Możesz zaoferować swoim klientom znacznie więcej niż wykonanie usługi i bezpieczne dostarczenie produktu. Kluczowe jest zapewnienie przyjemnego i wartego zapamiętania doświadczenia z rozpakowywania paczki. Aby to osiągnąć Twoja paczka musi się czymś wyróżniać!

 

– Polski konsument się zmienia, jest coraz bardziej świadomy, ma coraz większe oczekiwania co do tego, jak produkt jest wytwarzany, dostarczany i pakowany. Każda firma, które chce tych konsumentów ze sobą związać, musi to wziąć pod uwagę. Jako platforma, która łączy sprzedających i kupujących wzięliśmy na siebie odpowiedzialność edukowania w zakresie zrównoważonych dostaw. Sami podejmujemy działania społeczne i środowiskowe, które nie tylko mierzymy, ale i raportujemy w sposób transparentny dla naszych interesariuszy, klientów i partnerów biznesowych oraz inwestorów – mówi Marta Mikliszańska, szefowa public affairs i zrównoważonego rozwoju w Allegro.

Czym jest unboxing experience?

Zamówienie i wyczekiwanie zamówionego produktu samo w sobie potrafi przynieść wiele radości. Ale najważniejszym, kluczowym momentem jest odbiór i rozpakowywanie produktu. Jest to pierwsza bezpośrednia i namacalna styczność klienta ze sprzedawcą i wiąże się z podekscytowaniem podobnym do rozpakowywanie świątecznych prezentów. Unboxing experience to właśnie wrażenia i uczucia konsumenta związane z rozpakowywaniem zamówionego towaru.

 

Łatwo można by dojść do wniosku, że unboxing experience to zmartwienie producenta. W końcu to jemu zależy na pozytywnych emocjach wywołanych zakupem konkretnego produktu. Niemniej, wiele produktów dostępnych jest na różnych stronach internetowych a to, czy klient wybierze naszą, będzie zależało między innymi od doświadczeń związanych z rozpakowywaniem przesyłki.

 

Dlatego tak ważne jest, by paczka nie zawodziła wyglądem. Drogie zamówienie, które przyszło w szarym, poobijanym kartonie, zaklejonym zwykłą plastikową taśmą może szybko ugasić zapał klienta. Wygląd przesyłki jest wizytówką firmy a uczucia związane z jej rozpakowywaniem mogą pomóc zdobyć jego lojalność.

 

Polski konsument się zmienia, jest coraz bardziej świadomy, ma coraz większe oczekiwania co do tego, jak produkt jest wytwarzany, dostarczany i pakowany. Każda firma, które chce tych konsumentów ze sobą związać, musi to wziąć pod uwagę. Jako platforma, która łączy sprzedających i kupujących wzięliśmy na siebie odpowiedzialność edukowania w zakresie zrównoważonych dostaw. Sami podejmujemy działania społeczne i środowiskowe, które nie tylko mierzymy, ale i raportujemy w sposób transparentny dla naszych interesariuszy, klientów i partnerów biznesowych oraz inwestorów – mówi Marta Mikliszańska, szefowa public affairs i zrównoważonego rozwoju w Allegro.

 

Co więc możemy zrobić, by zapewnić jak najlepszy unboxing experience i zadbać o wygląd przesyłek?

Nadruki

Świetnym sposobem na spersonalizowanie paczki są nadruki — zarówno na kartonie jak i na taśmach możemy umieścić co tylko chcemy. 

 

Nadruki na kartonach zazwyczaj są tylko w jednym kolorze, dlatego też jest to dobre miejsce na umieszczenie nazwy i logo Twojej firmy, lub innego napisu. Krótka wiadomość lub hasło reklamowe może uczynić rozpakowywanie paczki znacznie ciekawszym i przyjemniejszym dla klienta. Dodatkowo, jeżeli Twoja paczka jest przyjazna dla środowiska, za pomocą nadruku możesz go o tym dodatkowo poinformować.

 

Taśmy pakowe oferują znacznie większe możliwości. Szeroka paleta dostępnych kolorów pozwala na drukowanie pięknych wzorów, obrazków, komiksów i napisów, które uczynią Twoje paczki niepowtarzalnymi. Dzięki nim Twoje opakowania staną się bardziej estetyczne i łatwo rozpoznawalne, a pierwsze wrażenia klienta będą znacznie lepsze.

taśma papierowa aktywowana wodą z nadrukiem

Wypełniacze

To, jak zabezpieczysz produkty przed uszkodzeniami jest równie ważne. Nie tylko powinno być to skuteczne, ale też równie estetyczne jak z zewnątrz. Najlepszym rozwiązaniem jest owijanie produktów w papier, zarówno naturalny jak i kolorowy. Użyj kolorów charakterystycznych dla Twojej marki lub bezkolorowego papieru (najlepiej z makulatury), który pokaże, że środowisko nie jest Ci obojętne.

 

Nadmiar wypełniacza lub wykorzystanie odpadów zdecydowanie nie spodoba się klientom. Dobierz więc typ wypełniacza odpowiedni do rodzaju pakowanych produktów i korzystaj z niego z rozwagą, dbając o estetykę i bezpieczeństwo paczki.

Ekologiczny e-commerce jest w modzie

Plastik wywiera znacznie gorsze wrażenie na konsumentach niż jeszcze parę lat temu. Według raportu „Sustainability: The European Story” udostępnionego w serwisie www.kantar.com42% konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkt jeżeli ten jest ekologiczny. To samo tyczy się opakowań — jeżeli Twój produkt zapakowany jest w plastik, wielu klientów może zrezygnować z przyszłych zamówień i wystawić gorszą recenzję.

 

Przy inwestowaniu w taśmę z nadrukiem warto wybrać taśmę papierową. Oprócz podziwiania estetycznego wyglądu paczki, klient z pewnością doceni to, że jest przyjazna dla środowiska. Co więcej, po wyjęciu produktów opakowanie wyrzuci wygodnie do jednego pojemnika na papier. 

 

To samo dotyczy wypełniaczy — do wypełniania przestrzeni i owijania produktów warto używać papieru, który jest nie tylko bardziej przyjazny dla środowiska, ale również bardziej estetyczny od folii bąbelkowej. Konsumenci rozpoznają również coraz częściej certyfikaty ekologiczne, takie jak Blue Angel czy FSC. Pakowanie w certyfikowane, ekologiczne produkty pomaga dbać o środowisko, zapewnia pozytywny wizerunek firmy i może pozytywnie wpłynąć na przyszłe decyzje kupujących. By dowiedzieć się więcej o papierowych wypełniaczach, sprawdź nasz artykuł na ten temat.

Tworzenie marki i dbanie o pozytywne wrażenia klienta są kluczowe dla konkurencyjności sklepu internetowego. Estetyczne i rozpoznawalne pakowanie produktów to sprawdzony, skuteczny sposób by zapaść w pamięć kupujących. Co więcej, dbanie o ekologię to kierunek, w którym zmierza cały rynek e-commerce, a zapewnienie tego szybciej od konkurencji może zapewnić długoterminową lepszą sprzedaż.

Zapraszamy do kontaktu

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą na ekologiczne, certyfikowane wypełniacze, systemy do pakowania oraz taśmy papierowe aktywowane wodą (WAT), które nie mają sobie równych pod względem wytrzymałości. Pomożemy Ci stworzyć projekt i wykonamy nadruk najwyższej jakości, który uczyni Twoją paczkę niezapomnianą i niepowtarzalną!

Zobacz również

Verified by MonsterInsights