Ekologiczne wypełniacze paczek

Na rynku e-commerce widać bardzo wyraźny trend na stosowanie wyłącznie ekologicznych materiałów. Eliminuje się zupełnie folię bąbelkową, woreczki napełniane powietrzem, czipsy styropianowe czy nawet taśmę do zaklejania kartonów.
Ekologiczne pakowanie to przede wszystkim produkty w 100% biodegradowalne.

Współpracując z największymi centrami logistycznymi mamy już wypracowane ekologiczne materiały do pakowania:

– Papier Bąbelkowy,
jest typową alternatywą dla folii bąbelkowej, nie wymaga dodatkowego osprzętu a wdrożenie wymaga jedynie zamiany rolek folii na Papier Bąbelkowy;)
występuje w dowolnych szerokościach. jest 100% ekologiczny i produkowany z makulatury.

– Wypełniacze papierowe do pakowania SpeedMan,
są produkowane w 100% z makulatury, posiadają certyfikat potwierdzający ekologiczny charakter Blaue Engel,
wszystkie stanowiska do pakowania wyposażamy w nasze maszyny bezpłatnie, firmy płacą jedynie za wypełniacz,
maszyny są zintegrowane ze stolami do pakowania.

– Taśma papierowa do zaklejania kartonów,
proponujemy sprawdzone w największych firmach automatyczne dyspensery do taśmy BetterPack, które same dozują odpowiednie kawałki taśmy gotowej do użycia.
Taśma jest 3-warstwowa, wzmacniana krzyżowo włóknami idealnie sprawdza się nawet do bardzo ciężkich paczek

Poniżej krótki artykuł opisujący sytuację na rynku e-commerce:

źródło: Rzeczpospolita

„Sklepy wprowadzają radykalne zmiany. Nie potrzeba ustaw i dyrektyw. E-sklepy same rezygnują z folii i wypełniaczy. Robią tak już Reserved, Mohito, Lidl, Frisco i Carrefour. Właśnie dołącza do nich Zalando – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Każdy, kto kupuje w internecie, nieraz otrzymał mały produkt zapakowany w wielkie pudło wypełnione folią. Coraz więcej e-sklepów widzi, że to bez sensu, same więc wycofują się z takich praktyk.
W poniedziałek Zalando, największy w Europie e-sprzedawca odzieży, ogłasza nowy projekt.
– Prowadzimy proces zamiany plastikowych toreb, w których dostarczane są kosmetyki, na papierowe – mówi Uwe Streiber odpowiedzialny za opakowania w Zalando SE.
– Zmiany te zmniejszą zużycie tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu o 626 ton w porównaniu z 2018 r. – dodaje. Spółka do 2020 r. zobowiązuje się do całkowitej wymiany materiałów opakowaniowych na ekologiczne, w 100 proc. z recyklingu.

Na podobne zmiany zdecydowały się już inne firmy. – W dostawach e-commerce marek Reserved i Mohito wykorzystujemy tylko opakowania z makulatury. Dzięki wprowadzeniu kartonów ekologicznych mogliśmy wyeliminować wykorzystanie folii zewnętrznej – mówi Anna Miazga, koordynatorka ds. CSR w LPP. – Nasze kartony mają dwie ścieżki zamknięcia, mogą być powtórnie wykorzystane np. do zwrotu – dodaje.
– Dyrektywa zakazująca plastikowych produktów jednorazowych wymusi pewne zmiany także na firmach kurierskich oraz sklepach internetowych, niemniej problem z plastikiem wykorzystywanym w paczkach jest duży – mówi Ewa Chodkiewicz, ekspert WWF Polska. – Wypełnieniem kartonów nie musi być folia, równie dobrze sprawdzi się tam papier czy inne surowce po przetworzeniu – dodaje.

Także Lidl podkreślał znaczenie ekologicznych opakowań, ogłaszając start swojego polskiego sklepu internetowego, który inaczej niż stacjonarne nie oferuje żywności, tylko produkty przemysłowe. – Zakupy pakowane są tylko w kartony z surowców ze zrównoważonych źródeł, a jako wypełnienie stosujemy tylko papier z recyklingu – mówił na konferencji Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska. Tym tropem idą też sprzedawcy żywności. – Podjęliśmy się zadania ograniczenia zużycia plastiku o połowę. Wdrożenie takiego rozwiązania wymaga licznych testów, które wkrótce będziemy mogli przeprowadzić w nowym magazynie – mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl. Ten sklep chce ograniczyć do minimum plastikowe tacki, a od 2020 r. planuje system kaucji i opakowań zwrotnych na owoce i warzywa.
Także Carrefour w swoim e-sklepie stosuje tylko torby z recyklingowanego plastiku oraz papier, a niedługo zmieni sposób pakowania owoców i warzyw.”

ZAPAKO [+] team

Ekologiczny Papier Bąbelkowy™