26 września 2023

Automatyzacja pakowania przyszłością e-commerce

Automatyczne pakowanie produktów do wysyłki to rozwiązanie, które budzi coraz większe zainteresowanie. Automatyzacja procesu pakowania pozwala czerpać dużym logistykom e-commerce znaczące, długoterminowe korzyści. W tym artykule omawiamy najistotniejsze aspekty automatycznych rozwiązań oraz przedstawiamy interesujące, sprawdzone systemy do pakowania.

pakowanie w e-commerce - automatyka

Na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce wydajne pakowanie i wysyłka odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu zadowolenia klientów i sukcesu firmy. Ręczne pakowanie, choć nadal jest praktykowane przez wiele logistyk, może być czasochłonne, podatne na błędy i kosztowne. Właśnie dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszy się automatyczne pakowanie. Wdrażając zautomatyzowane systemy pakowania, firmy mogą usprawnić swoje operacje, obniżyć koszty i zwiększyć wydajność przedsiębiorstwa. Przyjrzyjmy się zatem korzyściom płynącym z automatycznego pakowania przesyłek i odkryjmy, w jaki sposób może ono zrewolucjonizować procesy pakowania i wysyłki.

Znaczenie procesu pakowania wysyłek

Jeśli chodzi o wysyłkę produktów, opakowanie to coś więcej niż tylko pudełko lub koperta. Jest to krytyczny element, który chroni produkty podczas transportu i to od niego zależy pozytywne lub negatywne pierwsze wrażenie na klientach. Dobrze zapakowany produkt nie tylko bezpiecznie dociera na miejsce, ale także odzwierciedla profesjonalizm marki i dbałość o szczegóły. Właśnie dlatego wydajne i solidne pakowanie jest kluczowym elementem każdej udanej usługi wysyłkowej.

 

Głównymi czynnikami przemawiającymi za automatyzacją magazynów jest lepsza wydajność operacyjna oraz prawidłowość realizacji zamówień – wskazuje na to 95 proc firm. Liczy się też lepsza obsługa klienta (89 proc.) oraz redukcja błędów i zwiększenie bezpieczeństwa (86 proc.).

Żródło: businessinsider.com.pl

Automatyzacja pakowania - e-co flex

Automatyzacja pakowania - idealne rozwiązanie dla magazynów e-commerce

Automatyczne pakowanie jest niezwykle popularnym rozwiązaniem, stosowanym w wielu branżach. Producenci produktów spożywczych, elektroniki, artykułów przemysłowych, itp., wykorzystują zautomatyzowane linie do pakowania, które skutecznie pakują ustandaryzowane i jednakowe produkty. Logistyki e-commerce mierzą się z nieco większym wyzwaniem – pakowaniem dużej ilości produktów o różnych wymiarach, wadze i właściwościach. Dlatego też pakowanie ręczne jest nadal tak popularne, mimo bycia czasochłonnym i, w dłuższej perspektywie, bardziej kosztownym. Magazyny muszą składować wiele rodzajów opakowań oraz dużą ilość wypełniaczy do paczek. Zbyt duże kartony ograniczają również ilość paczek, która mieści się w jednym transporcie.

 

Automatyzacja pakowania pozwala ograniczyć koszty i pozbyć się tego typu problemów. Najnowsze linie do automatycznego pakowania potrafią skanować wymiary produktu i dostosować do niego opakowanie. W ten sposób pusta przestrzeń w paczce jest ograniczona do minimum a produkt jest skutecznie zabezpieczony z każdej strony.

Automatyczny system pakowania

Oszczędność kosztów

Chociaż początkowa inwestycja w zautomatyzowany sprzęt do pakowania może wydawać się znacząca, w dłuższej perspektywie może ona prowadzić do znacznego zmniejszenia kosztów. Zastępując pracę ręczną zautomatyzowanymi systemami, firmy mogą obniżyć koszty pracy i przydzielić zasoby do innych krytycznych obszarów swojej działalności. Ponadto maszyny te są zaprojektowane tak, aby optymalizować zużycie materiałów, minimalizując ilość odpadów i zmniejszając koszty pakowania. To wydajne rozwiązanie nie tylko zwiększa zyski, ale także wspiera działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Możliwości personalizacji i budowania marki

Automatyczne maszyny pakujące oferują wyjątkowe możliwości personalizacji i brandingu. Dzięki programowalnym funkcjom maszyny te można łatwo skonfigurować w celu dodania logo, komunikatów marketingowych i spersonalizowanych elementów opakowania. Takie dostosowanie nie tylko poprawia estetykę paczki, ale także wzmacnia wizerunek marki. Tworząc atrakcyjne wizualnie opakowanie, możesz wywrzeć trwałe wrażenie na swoich klientach, zapewniając, że Twoja marka pozostanie w ich pamięci.

Zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo

Oprócz zwiększenia wydajności i oszczędności, zautomatyzowane systemy pakowania stawiają na pierwszym miejscu bezpieczeństwo produktów i zrównoważony rozwój. Systemy te są skrupulatnie zaprojektowane, aby zapewnić bezpieczne pakowanie produktów, minimalizując ryzyko uszkodzenia podczas transportu. Optymalizując zużycie materiałów i wybierając najbardziej odpowiednie materiały do pakowania można znacznie zmniejszyć ilość odpadów. Jest to nie tylko korzystne dla środowiska, ale także pokazuje zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój, przyciągając klientów świadomych ekologicznie.

Automatyczne pakowanie

Profesjonalne systemy do automatycznego pakowania Zapako [+]

  • Automatyczny system do pakowania w koperty tekturowe – VariMailer® Pro

VariMailer® Pro to zaawansowany system do automatycznego pakowania w kartonowe koperty. VariMailer® Pro optymalizuje proces wysyłki dzięki zautomatyzowanemu pakowaniu i etykietowaniu produktów. Wytworzony przez niego przyjazny dla środowiska V-Mail® jest idealnie dopasowany do produktu i natychmiast gotowy do wysyłki. System automatycznie rozpoznaje rozmiar towaru, pakuje go w kopertę V-Mail® i tym samym zmniejsza ilość użytego materiału. Urządzenie jest wyjątkowo wydajne i proste w obsłudze a do jego używania wystarczy jeden pracownik.

 

VariMailer® Pro wymaga tylko jednego materiału eksploatacyjnego: przyjaznego dla środowiska kartonu z rolki z certyfikatemFSC®. Eliminuje to potrzebę magazynowania wielu różnych typów konwencjonalnych opakowań, takich jak pudełka kartonowe, koperty, czy torby wysyłkowe. Maszyna i materiał to produkty specjalnie opracowane przez jednego producenta i idealnie do siebie dopasowane.

 

  • Automatyczne pakowanie w kartony i zaklejanie z E-CO FLEX®

Maszyna do pakowania E-CO Flex® to inteligentna zautomatyzowana stacja pakująca, która zwiększa wydajność pakowania w e-commerce, zastępując wiele tradycyjnych stacji pakujących tylko jedną. Ta modułowa kombinacja rozwiązań wykorzystuje istniejący asortyment kartonów klienta, wybierając, rozkładając, docinając i zaklejając pudełko taśmą aktywowaną wodą (WAT) nadającą się do recyklingu. Zapewnia to optymalny rozmiar pudełka, zmniejszając zużycie wypełniacza i zwiększając oszczędności na przesyłce.

  • Pół-automatyczne zaklejanie kartonów BetterPack® AUTOH2O

Zaklejarka BetterPack® AUTOH2O to pół-automatyczne rozwiązanie, które pozwala na zwiększenie jakości zamykania kartonów oraz prędkości pracy. Urządzenie pozwala na zautomatyzowanie procesu zaklejania paczek i nie wymaga tak dużych nakładów inwestycyjnych jak w pełni automatyczne systemy. Wzmacniana, papierowa taśma aktywowana wodą (WAT) zapewnia najwyższej jakości zabezpieczenie przesyłki oraz nadaje się do recyklingu. System pozwala zwiększyć wydajność pakowania, oraz zoptymalizować zużycie taśmy, zaklejając kartony zaledwie dwoma odcinkami.

Automatyzacja pakowania do wysyłki - podsumowanie

Automatyzacja operacji pakowania do wysyłki może być przełomem dla biznesów e-commerce. Wdrożenie zautomatyzowanych systemów pakowania pozwala uzyskać większą wydajność, znaczne oszczędności kosztów, lepszą kontrolę jakości i większe zadowolenie klientów. Nie tylko usprawnia proces logistyczny, ale także pomaga tworzyć pozytywny wizerunek marki, dostarczając spójne, spersonalizowane i bezpieczne paczki. Zautomatyzuj procesy pakowania i wysyłki, aby osiągnąć nowy poziom wydajności i jeszcze większy sukces na rynku e-commerce.

Poniżej prezentujemy krótki film prezentujący możliwości automatycznego systemu do pakowania w koperty VariMailer® Pro.

 

By dowiedzieć się więcej na temat automatycznych systemów do pakowania, skontaktuj się z konsultantami Zapako [+].

Zobacz również

Verified by MonsterInsights